להישאר פעיל

כיצד פעילות גופנית עוזרת לך

לפעילות גופנית סדירה יש יתרונות רבים: היא לא משפרת את המצב הגופני אלא גם מעודדת אורח חיים בריא יותר. תרגול גופני סדיר מספק אנרגיה לעשות דברים ומגביר את תחושת השליטה על החיים. הוא מיטיב עם לחץ הדם ויכול למנוע בעיות לב.

הוא מחזק את השרירים ותורם לגמישות המפרקים, כך שקל יותר לבצע פעילויות יומיומיות שכרוכות בתנועות כגון הושטת ידיים והתכופפות. גמישות רבה יותר יכולה גם לשפר את תחושת שיווי המשקל. כל שנדרש ממך זה להקדיש מעט מזמנך. בכל מקרה, עליך להיוועץ תמיד ברופא שלך לפני שתתחיל ביישום של תכנית פעילות גופנית. שאל אותו איזה סוג של פעילות גופנית כדאי שתבצע או אם כדאי שתימנע מסוג מסוים של פעילות, בהתאם למצב בריאותך וסוג נקודת הגישה לכלי הדם.

היתרונות של פעילות גופנית:

  • שיפור העיכול
  • הגברת רמות האנרגיה
  • שינה איכותית יותר
  • הורדת רמות הכולסטרול
  • הפחתת המתח
  • צמצום הסכנה למחלת לב

פעילות גופנית יכולה גם להגביר את התיאבון ולעזור לך לספוג את האנרגיה החיונית שדרושה לגופך. קבל מידע נוסף אודות אנרגיה בחלק עלתזונה איכותית.

תמיד טוב בשבילך

תכנית הפעילות הגופנית שלך לא צריכה לשאוף למצוינות בספורט - מה שבכל מקרה יהיה עומס רב מדי על גופך - אלא להתמקד בפעילות מתונה.

סוג הפעילות הגופנית המועיל ביותר הוא תרגול סבולת, שמומלץ לבצע על בסיס קבוע. ספורט סבולת מפעיל בעדינות את השרירים. סוג זה עוזר לשרירים לגדול בקצב איטי וקבוע שתומך במבנה העצמות.

סוג תרגול זה מפחית את כמות השומן בגוף, מוריד את לחץ הדם ומשפיע לטובה על רמות הסוכר והשומנים בדם. הוא גם מחזק את המערכת החיסונית לאורך זמן. התייעץ עם צוות NephroCare לגבי סוג הפעילות הגופנית המומלץ עבורך ובאיזו עצימות. להלן כמה רעיונות כיצד להתחיל:

התעמלות

לדוגמה, התחל כל יום ב-10 דקות של התעמלות - סיבוב הידיים, סיבוב הגוף, הרמות רגליים פשוטות או ריצה במקום. פעילות זו תפעיל את מחזור הדם שלך מיד עם קומך. היא משפרת את הקואורדינציה והניידות ועוזרת לתחושת חיוניות לאורך היום כולו!

רכיבה על אופניים

רכיבה על אופניים והליכה הן פעילויות שבאפשרותך לבצע כמה זמן ובאיזו תדירות שתרצה. בנוסף, אלה פעילויות שנהדר לבצע ביחד עם אנשים אחרים!

שחייה

שחייה והתעמלות מתחת למים מתאימות במיוחד למטופלי דיאליזה. הן מחזקות כמעט את כל השרירים בגוף ובנוסף שומרות על תחזוקה של המפרקים והעצמות.

על הרגליים

השתמש במשימות היומיומיות שלך כהזדמנות לשמור על כושר: עלה במדרגות במקום במעלית; לך ברגל או רכב באופניים כדי לעשות קניות - זה מועיל לסביבה ומועיל לך - הליכה קצרה לפני ההליכה לישון מנקה את הראש ממחשבות ומשפרת את איכות השינה.

שלוט בצריכת הנוזלים

פעילות גופנית יכולה לגרום לך להזיע, והדבר עלול להשפיע על צריכת הנוזלים שלך. עליך לדון בנושא זה עם התזונאי שלך לפני שתערוך שינויים בכמות הנוזלים שאתה שותה.

קבל מידע נוסף אודות צריכת הנוזלים בחלק על תזונה איכותית

נושאים קשורים

תזונה איכותית

תוכל לקבל כמה רעיונות והצעות כאן.